HTML

Kara kán Őskolája

A blog minden bejegyzésére és a kommentárokra is a „Creative commons Attribution + ShareAlike (by-sa)” licenc vonatkozik. Magyarul: ha felhasználod az itt közölteket, add meg a szerző nevét, és ne módosítsd a tartalmat. Egyébként és amúgy, azt kívánom, hogy aki képtelen a kulturált vitára, romoljon el a számítógépe, csapjon a villám az egerébe és a billentyűzetébe, legyen rövidzárlatos az érintőképernyője, vele pedig történjen az, amit most nem fogok leírni...

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szavazatszonda

2010.04.03. 22:53 Kara kán

 Na, ez egy érdekes weboldal (http://szavazatszonda.hu, a Politikon Intézet égisze alatt. Hogy kik van mögöttük, ki pénzeli őket azt nem tudom.)

djhambi ajánlotta figyelmembe, de kapásból leütöttem azzal, hogy kamu. A kisördög azonban nem hagyott nyugodni, ezért kipróbáltam. Meg kell válaszolni kb. 20 kérdést, és a 6 divatos pártot rangsorolja neked, hogy melyik áll a szívedhez legközelebb.

 Nálam tényleg igazat mond ez az ördöngős masina, mert egy az egyben első helyen hozta ki a kedvenc pártom. Mondjuk Seres Mária néni Civil Mozgalmának 2. helye picit meglepett, mert azt hittem, hogy a Fidesz lesz ott, de ennyi baj legyen. Úgyis csalódtam egyszer a figyuszban, nem tanácsos ugyanabban a folyóban kétszer megmártózni. Pláne nem völgymenetben, lejjebb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy mik vannak...

Még mondja valaki azt, hogy a gépek hazudnak! A gép nem hazudik, ha okos Kempelen Farkas van belebújva.

Hát, akkor "Adjon Isten szebb jövőt!"

:-)


***

2010.04.08. 19:45 és 20:10.

Úgy látszik nincs nyugtom, ezért megcsináltam még kétszer a tesztet. A Jobbik 10 pontját jól átolvasva,  a csendőrség létrehozásának szükségességébe vetett hitem megingott, - bár alapvetően egyetértek azzal, hogy csökkenteni kell a bűnözést vidéken (is!), de nem biztos, hogy jók erre a párhuzamos szervezetek - és gondolom ezért ugrott most első helyre a Civil Mozgalom. De azért a teszt jól mutatja, hogy milyen körben kell keresnem a pártom. Szerintem a Jobbiknak és a Civil Mozgalomnak választási szövetséget kellene kötni.

 

***

Mi ebből a tanulság?

Mindjárt három is van:

  1. változom (remélem okosodom);
  2. az ember - bizonyos határokon belül - befolyásolható;
  3. nem vagyok pártaktivista, nem akarok lyukat beszélni a hasadba. De azt szeretném, ha gondolkodnál, hogy utána együtt gondolkodhassunk.

FONTOS FOLYTATÁS ITT!


***

Itt lent szavazhatsz is (de csak egyszer! - remélem a blokkolás működni fog). A kérdőív egy napig van nyitva, utána közlöm az eredményt e bejegyzésem alján.

Sűrű bocsánatkérésem a bizonytalanoknak, akik még nem döntöttek. (Esetleg nyomják meg az Egyéb gombot.)

***

A lezárt kérdőív itt található, bár nem vagyok biztos benne, hogy kívülállók (nem bejelentkezett, vagy akár bejelentkezett felhasználók) megnézhetik-e.

A szavazást ma, 2010. április 9-én kb. 23.03 órakor lezártam. 270-en szavaztatok. Köszönöm szépen! Az eredmények a következők:

 A szavazás nyilván nem reprezentatív, de azt mindenképp jelzi, hogy a jobbikosok a legaktívabbak, ill. főleg ők látogatják a blogomat.

 

25 komment · 1 trackback

Címkék: közvéleménykutatás technika pártpreferencia

A bejegyzés trackback címe:

https://karakan.blog.hu/api/trackback/id/tr601892916

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nincs itt az idő! 2010.04.08. 07:10:14

Választás 2010. De még nincs itt az idő! Nincs itt az ideje annak, hogy megismerhessük a pártok véleményét számos kérdésben. Így nem jött el az ideje annak, hogy a választásokon induló politikai pártok állást foglaljanak a társadalom 5-10 százalékát ki...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.05. 01:20:38

@tesz-vesz:
Ezt tőled megtiszteltetésnek veszem.
Kellemes Húsvétot!

hoplita 2010.04.05. 11:32:35

Tegnap akadtam erre az oldalra, igaz, az érdem a szentkoronáé, mert rajtuk keresztül.
Valóban nem hazudik az oldal.
Az igazán kíváncsi a fityiszesek eredményeire lennék..:))))
Beikszelgetnek legjobb meggyőződésük szerint, kijön a Jobbik, aztán nekik mégis Ovira kell savazni, mert a narancsvírus erre kényszerít.
Kemény dilemma lehet, lesz még ebből meghasonlás, nem is olyan soká.:DD

flippant 2010.04.05. 12:43:31

Nekem is a Jobbik jött ki. Bakker, akkor hát fasiszta lennék?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.05. 13:12:21

@hoplita: Én Fideszes vagyok, az eredmény pedig az LMP. Második az MDF, harmadik az MSZP holtversenyben a Fidesszel :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.05. 18:31:58

Örülök, hogy örültök. :-)
Szerintem ebben a motorban (engine) még komoly lehetőségek rejlenek.
Ha a párkeresésre is rászabják, isten bizony, megcsinálom a tesztet. Hótkomolyan! :-)
Mert lehet, hogy úgy szalonképességileg tetszik valaki, de a szoftver szerint mással tudnám az életem leélni, más lenne az igazi, a jobbik. :-)

Lucretius 2010.04.07. 10:56:10

Ez a komment nem csak a kommentelt bejegyzésnek szól, hanem az egész blognak.

Véletlenül tévedtem ide, mert igen kedvelem az ókori filozófust, aki a blog címében szerepel. Azt reméltem, valami érdekeset találok majd, ehelyett csak a legvisszataszítóbb szellemi sötétségre leltem (bocs). Akárki is a szerző, nyilván fogalma sincs Epikurosz valódi nézeteiről, vagy ha igen, akkor azok nem eresztettek benne gyökeret.

Epikurosznak és követőinek az egyik legfőbb alapelve volt a közélettől való tartózkodás. Mi sem állt volna távolabb tőlük, mint pl. a nagy nemzeti egység vagy összetartozás e blogon is hirdetett romantikus téveszméje, már csak azért is, mert – talán szerencséjükre – mind a romantika előtt éltek. A hellenizmusban kialakuló „kozmopolita”, azaz a „kozmosz polgára” számára ez nehéz is lett volna (egyébként az őskeresztények számára is, akiknél még az eretnekség vádját is felvethette volna), de még jóval később Nyugat-Európában sem tudtak volna mit kezdeni vele (kissé kellemetlen, hogy az annyit kárhoztatott „kozmopolita” jelző eredeti viselői nehezen illeszthetők a jól csiszolt antiszemita összeesküvés-elméletekbe, ugye, elvégre az ókori görög filozófusok közül kevesen voltak zsidók...). Azokról, akik a blog szerzőéhez hasonló szellemi szintet feltételező antiszemitizmust és összeesküvés-elméleteket vallanak (illusztrációként legyen elég az az értelmezhetetlen állítás, miszerint a kommunizmus „zsidó találmány”; persze, az utánam következő kommentek majd nyilván kimerítően értelmezik...), az Epikuroszhoz hasonló kaliberű gondolkodóknak mindig is meglehetősen lesújtó véleményük volt a nyugati filozófia kb 2500 éves története során.

Még egy példa: a blogból arra lehet következtetni, hogy a szerző nem közömbös a vallás(ok) iránt. „Adná Isten”, mondja egy helyen. Nos, az isten(ek) nem ad(nak) semmit Epikurosz és követői szerint, ellenkezőleg: tökéletesen hidegen hagyják őket az emberek ügyes-bajos dolgai, a vallás „durva igáját” (Lucretius: A természetről III. 54., ill. ld. még I. könyv eleje) pedig semmiképpen sem vennék magukra.

Sorolhatnám még csalódásom okait e blogot olvasván, de elég ennyi. Nagyon sajnálom, hogy ilyen írások jelennek meg egy Epikuroszról elnevezett oldalon. Talán a szerző is jobban tenné, ha visszatérne az epikureusok eredeti szövegeihez, és azokkal foglalkozna. Ez hozzásegíthetné lelki nyugalmának megtalálásához (elvégre ez volna az epikuroszi filozófia legfőbb célja...). Ráadásul tehetné mindezt gyanútlanul, hiszen ezek az írások még jóval azelőtt születtek, hogy a nyilván az egész világot irányító judeo-bolsevik-szabadkőműves-liberális stb. körök a környéken lettek volna, hogy tollbamondják nekik nemzet- és vallásgyalázó műveiket.

Nem tudom, milyen kommenteket váltok ki ezzel a hozzászólásommal, de úgy sejtem, megkapom a listát, hogy kik vezettek félre és kiknek vagyok a talpnyalója. Előre is köszi.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.07. 12:23:16

@Lucretius:
Ki kell ábrándítsalak, nem kapsz tőlem ezért semmilyen letolást, SŐT EGYETÉRTEK VELED.

ÉVEKKEL, TÁN KB. 10 ÉVVEL ezelőtt vettem fel az Epikurosz becenevet, és kezdetben talán még volt is fedés a nevem és az kori filozófus gondolkodása között, de mára ebből nem sok maradt. Köszönhetően ugye a körülöttünk lévő világ változásának is.

Már többször akartam nevet változtatni, de a blog.hu előtti aldomént szerintem nem fogom tudni módosítani.

Most, hogy szóltál, legalább a főcímet módosítani fogom, majd a nicknevem is.

Ennyi, amiben igazad van. A többiben nincs.

Lucretius 2010.04.07. 12:58:17

@Kara-kán: Kösz. A blog tartalmával továbbra is alapvetően nem értek egyet, de örülök, hogy megszűnt a diszkrepancia a cím+nick és a tartalom között.

Mitya Ivanov 2010.04.08. 08:39:27

és akkor mi van, ha azt a pártot, amire voksolni fogok (Fidesz), utolsó helyre sorolta a válaszaim alapján, és azt rakta első helyre, akinek szánalomból adtam alamizsnaként egy kopogtatócédulát (LMP), második helyre az a párt került, akinek szerintem el kell tűnnie a magyar közéletből (MDF).
Menjek pszichológushoz?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.08. 08:52:12

@Mitya Ivanov:
Hát, ha az önismerethez pszichomókusra van szükséged, akkor igen, menj el hozzá. Az SZTK-kban van ilyen ingyért is.
Vagy: veszed a fáradtságod, és elolvasod az összes párt pár száz oldalas programját, kijegyzeteled magadnak a fő programpontokat, és csinálsz egy táblázatot, amelyben súlyozva kigyűjtöd az egyes fő elveket, intézkedéseket.
Ha egyiket sem akarod, akkor kitöltöd a tárgyunkat képező tesztet. :-)

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 10:04:36

Én kipróbáltam ezt úgy is, hogy teljesen az ellenkezőjét írtam mindenre, mint amit gondolok. Na, úgy kb. 90%-os MSZP jött ki.:)

Mitya Ivanov 2010.04.08. 10:13:59

@Kara-kán: kitöltöttem, erről szólt a kommentem nagyjából.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.08. 10:28:20

@Mitya Ivanov:
Kedves Mitya!

Ha "azt rakta első helyre, akinek szánalomból adtam alamizsnaként egy kopogtatócédulát (LMP)" akkor ott nagy baj van, te nem ismered sem magad, sem a pártok programját.

Egyébként te azt mondod, hogy a Fideszre fogsz voksolni, amely a Szavazatszonda szerint az utolsó helyre került, de szánalomból az LMP-nek adtad a kopogtatócédulát.

Hát, ne is haragudj, de te tényleg pszichológiai eset vagy.

A voksoláskor, vasárnap, majd gondolom - bár úgy indultál el otthonról, hogy a Fideszre nyomod - majd végül MDF-re vagy civil Mozgalomra, vagy az SZDSZ-re fogsz szavazni, mert ....

Nosce te ipsum!
Itt kezdődik minden, de ez nem elég, mert a pártok programját is meg kell ismerned, sőt a pártokat "futtató" embereket is.

Mondjuk, annyiban még sem tudlak elítélni, hogy a magyar média tett róla, hogy kialakuljon a nagy katyvasz a fejekben. 20% azoknak az aránya, akik még mindig határozatlanok!

Mit tudok erre mondani?
Többet kell olvasni a blogom!

Mitya Ivanov 2010.04.08. 10:58:08

@Kara kán:
na idefigyelj, fussunk neki mégegyszer

Van egy pártpreferenciám, a Fidesz. Rájuk szavaztam mindig, és szerintem még pár választáson fogok is. Ennek oka az, hogy jobboldali vagyok, nekem fontos a magyarság, a konzervatív-liberális értékrend, és egyéb ilyen jobbos hívószavak.

Van az LMP, akinek igaz, hogy szánalomból adtam a kopgtatómat, de az a szánalom is kialakult ám valami miatt. Azt tartják fontosnak, amit én is és kb ugyanúgy oldanák meg ahogy én is. Eléggé környezettudatos vagyok, szóval én egyáltalán nem lepődtem meg azon, hogy ez a teszt az LMP-t hozta ki nekem elsőnek. A szánalom pedig azt jelenti, hogy a mji választókerületünkben induló jelöltnek esélye sem volt a 750 kopogtatócédula összegyűjtésére, nem is sikerült neki, de én mégis neki adtam.

Van az MDF, amelyik a teszt alaopján második helyre került nálam. Szerintem ennek a pártnak igy ebben a formában el kell tűnnie a magyar politikai palettáról, mert az amit DI csinál, szerintem teljesen gáz. Bokros programja pedig olyan, hogy azt bármely előséves közgázos megcsinálja, mert annyit ő is tudna, hogy honnan kell elvenni, mit kell megszüntetni, és mit kell eladni az államnak.

Van az MSZP, ami harmadik lett nálam a teszt alapján. Rájuk elvből nem szavaznék soha, mert utódpárt, mert behozták Gyurcsányt, a magyar közélet legkártákonyabb és legmegosztóbb figuráját. És még most sem hajlandóak tőle megszabadulni.

Jobbik, a teszt alapján nálam utolsó előtti lett. Nem tartom őket komolynak, elég ha pár naggyűlésükön tett kijelentésüket veszem, pl kereskedelmi TV-k megszüntetése. Szerintem félelmet keltenek elég sok emberben és így nem lehet politizálni.

És hogy a teszt miért alakult úgy ahogy? A súlyozások miatt.
Ugyanis nálam a legfontosabb a vagyoni típusú adó bevezetése, a családi adózás, a pártfinaszírozás, a 1000 fő alatti települések önkormányzatainak összevonása, és a szociális kártyára adott segélyezés. Mivel ezekre pozitív választ adtam, ezért ezek nagyobb súllyal estek az értékelésbe, ezért lett az az eredmény, ami lett. Ha pl a határon túli magyarok állampolgáráságát is bevettem volna a súlyozott válaszok közé, akkor biztos, hogy a fidesz előrébb került volna, mert erre is pozitív válsazt adtam volna, illetve, ha az 1000 fő alatti önkormányzatok összevonása helyett az önk. képvuiselők számának csökkentése let volna a kérdés, akkor azt súlyoztam volna és így talán a fideszt hozta volna ki elsőnek a teszt.

Szóval kedves Karakán, nem minden fekete fehér, aki nem ért veled egyet, az nem olyan akire illik ez a mondatod:

"A voksoláskor, vasárnap, majd gondolom - bár úgy indultál el otthonról, hogy a Fideszre nyomod - majd végül MDF-re vagy civil Mozgalomra, vagy az SZDSZ-re fogsz szavazni, mert ...."

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 11:05:40

@Mitya Ivanov: Nézd, ez a teszt úgy készült, hogy az adott kérdéssort minden párt megkapta, és a választási programjuk alapján küldték vissza a válaszokat, amiket a rendszer összevet a kitöltő véleményével. Ezek alapján viszont egyértelműen annyi van, hogy valószínűleg nem olvastad el a Fidesz programját (javíts ki, ha tévedek), vagy pedig mást állít a médiában, és mást a programjában.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.08. 13:16:12

@Mitya Ivanov:
Ok, tőlem aztán nekifuthatunk 1000-szer is. Vagy akár körbe is futkorászhatunk.
"Fussunk, fussunk, szaladjunk, hadd lobogjon a hajunk!" :-)

A médiahírekre nem lehet alapozni, sem bal- sem jobboldalon.
Ha a nyilatkozatokat nézed az MSZP egy rettentően magyarbarát párt lett az utóbbi időben.

Nem lehet alapozni a sima szimpátiára, a kinézetre sem, mert az is megtévesztő. Tehát, az hogy látok az egyik oldalon úriszabónál varrt öltönybe bújt pártvezetőket, vagy a másik oldalon magyargárdás egyenruhákat, még ez sem szabad, hogy döntő legyen.

Az embernek az érdekeit kell néznie, emellett persze gondolni kell a szűk környezet, a nemzet/ország, Európa, a Föld érdekeire is. Ez így fest filozofikusan.

Honnan tudhatom, hogy melyik párt az, amely a saját érdekeimnek a legjobban megfelel? Onnan, hogy szorgalmasan elolvasom a néha több száz oldalas programjaikat, és összevetem a saját célkitűzéseimmel. ezeket is jó mellesleg lejegyezni. Egy kockás/vonalas füzetbe, vagy ilyen blogokra, mint ez is.

Nos, ha mindezt összeveted, súlyozod, mérlegeled, kifordítod, befordítod, és még mindig bunda a bunda, vagyis a mérleg azt mutatja, hogy a te érdekeid az a párt képviseli a legjobban, akikre korábban is szavazgattál, nekik adtad a kopogtatócéduládat, most is rájuk akarsz szavazni, akkor - Hurrá, nyaralunk! - te egy politikailag kikupált ember vagy - van politikai műveltséged - és minden okés. Ha a mérleg mást mutat, akkor azt jelenti, kedves barátom, hogy téged megvezettek. Manipulálva lettél! Olyan vagy, mint a katicabogár, akibe belepetézett egy fürkészdarázs, már élősködik benned a parazita, amely hamarosan el fog pusztítani, hogy kikelhessen. Jön a nyolcadik utas, a Halál! :-D

Namármost, hogy azért egy kis csavart tegyek bele ebbe, hogy én is megzavarjalak - mert nem olyan egyszerű az élet, ám! -, a program sem minden, mert lehet egy pártprogram nagyon gyönyörű, ha nem fogják teljesíteni. Ezt a becsapást úgy tudod kivédeni, hogy megnézed, mennyire következetesek, szavahihetők az illető párt politikusai, azt mondják-e, amit tesznek, és olyan árut tartanak-e a boltban, mint ami a cégérre ki van írva.

Remélem, hogy segítettem.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.08. 13:39:17

@Kara kán:

Bocs!

Tévedtem abban, hogy a fürkészdarázs élősködik a katicabogarakon. Valójában a hernyókkal teszi ezt. Továbbá, megsértettem a katicabogarak és a fürkészdarazsak jó hírét, mert a parazitizmus révén valójában mindkét rovar segít elpusztítani a mezőgazdaságban károsnak tekintett levéltetveket. Ezért, korábbi állításaimért, a fürkészdarazsaktól, de főleg a katicabogaraktól, elnézést kérek.
:-)

Mitya Ivanov 2010.04.08. 13:52:26

@Nagyító:

na ne már hogy el kelljen olvasni egy adott párt teljes programját, ahhoz hogy döntésképesek legyünk.
Egyébként a Fidesznek annyira nincsen konkrét programja (szerintem a kormányprogramnak kell részletesnek lennie), hogy azt nem is érdemes elolvasni, hanem csak olvasni kell a híreket.
Én ezeket az információkat alapul véve döntök és döntöttem úgy, ahogy.

Nagyító · http://koncmester.blog.hu 2010.04.08. 16:42:38

@Mitya Ivanov: Pedig a médiacenzúra miatt igenis, sajnos el kell. Aki csak a kész hírekre támaszkodik, az meg van vezetve. Jelenleg nem az mszp, nem a fidesz és nem a jobbik a baja az országnak, hanem egyedül a szándékos félreinformálás.

Sir Ny 2010.04.09. 11:05:17

@Mitya Ivanov: "És hogy a teszt miért alakult úgy ahogy? A súlyozások miatt.
Ugyanis nálam a legfontosabb a vagyoni típusú adó bevezetése, a családi adózás, a pártfinaszírozás, a 1000 fő alatti települések önkormányzatainak összevonása, és a szociális kártyára adott segélyezés. Mivel ezekre pozitív választ adtam, ezért ezek nagyobb súllyal estek az értékelésbe, ezért lett az az eredmény, ami lett."

Én ezekre a szociális kártyán kívül mind nem-mel szavaztam, és nekem az LMP második lett. (az első a jobbik lett).

FormatC: 2010.04.09. 21:20:01

Vaze'!!!

én mindenütt a "nincs vélemény"-t ütöttem és a végén kiadta, hogy az én pártom a FIDESZ.

Véleményem: Anyádéééé!

Lovastengerész 2010.04.09. 21:35:24

na vajon ki pénzeli? :)

szerintem ez akkor is jobbikot adja eredményül, ha beírod hogy hithű kommunista vagy, buzi, pedofil, és az LSD legalizálásában látod a szebb jövőt (persze csak ha be vagy szívva)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.04.09. 21:41:58

@cukicica:

Hülye vagy cicám, a FormatC-del együtt. Épp az, hogy nekem a CM-et adta ki 3-ból 2x, tehát nem manipulált a cucc.

Ugye nehéz elfogadni, hogy meghasonlottatok magatokkal? Reflexből szeretnétek, ha kedven liberális vagy szoci pártotok jönne ki, de közben jól is szeretnétek élni. Na, ez a kettő nem fér össze, úgy néz ki.
süti beállítások módosítása