HTML

Kara kán Őskolája

A blog minden bejegyzésére és a kommentárokra is a „Creative commons Attribution + ShareAlike (by-sa)” licenc vonatkozik. Magyarul: ha felhasználod az itt közölteket, add meg a szerző nevét, és ne módosítsd a tartalmat. Egyébként és amúgy, azt kívánom, hogy aki képtelen a kulturált vitára, romoljon el a számítógépe, csapjon a villám az egerébe és a billentyűzetébe, legyen rövidzárlatos az érintőképernyője, vele pedig történjen az, amit most nem fogok leírni...

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

„Falsche Polizei”

2008.12.08. 23:23 Kara kán

Szombaton Mikulás-ünnepségre mentem a budapesti Belvárosban. A Blaha Lujza tértől fél óra alatt jutottam el az Erzsébet híd pesti hídfőjéig, onnan a Molnár utcába mentem, parkolni.

Amint kiszálltam a kocsiból láttam egy ballonos pasast az araszoló kocsik között (nem a járdán) elrohanni. Pár másodperc múlva kiáltásokat hallottam a Mátyás Panzió felől (ahol a buszparkoló van, és rengeteg turista van ott mindig), de nem tulajdonítottam neki jelentőséget, majd egy köpcös férfi ért mellém, és elkezdett németül mondani nekem valamit. Hogy ti. "Dieb!" Én visszakérdeztem: Dieb? Mire ő: Ja, Dieb! De mi lehet az a "Dieb"? - gondoltam egy utcát keres. Nem nagyon tudok németül, mondom neki németül (ez paradoxon? azért egy 40 órás német alapfokot elvégeztem anno), de tud-e Ön angolul? Valamit tudott, de mégis németül értettem meg a lényeget, ebben a sorrendben: egy Falsche Polizei ellopta a Geld-jét és az Ausweiss-ét. Hirtelen elővettem a mobilom, tárcsáztam a 107-et, de automata hang jelentkezett, mondva, hogy várni kell a kezelőre. A német turista végül elunta a dolgot, és kézzel-lábbal megmagyarázta nekem, hogy hagyjuk a franca az egészet (Scheisse?), mert a busz vár rá.

A Mikulás-napi ünnepség után, másnap újból eszembe jutott az eset, megnéztem a szótárt, és megtudtam, amit már megértettem, hogy a Dieb tolvajt jelent. A rendőrségre azért betelefonáltam, hátha gyakrabban küldenek ezentúl járőrt a Mátyás Panzió környékére. A rendőr nem lepődött meg, szerinte, sajnos, elég gyakoriak a hasonló esetek. Utána, itt élő osztrák ismerősömnek szemrehányást tettem, hogy nem akar megtanítani németül, így nem tudok gyorsan segíteni a bajbajutott németajkú turistákon. Szerinte talán jobb is, hogy így történt, mert ha a tolvaj után eredek, akár meg is késelhetett volna, sőt, az is elképzelhető, hogy többen voltak, mert az ilyenek bandában szoktak működni.

Azért elég felháborító tud lenni egy ilyen történet. Szerintem nem kellene ennek így lennie, elsősorban a bűnmegelőzés és a hatékonyabb bűnüldözés terén lenne javítanivaló. De mit várjon el az ember a Gyurcsány-kormánytól, ettől a Falsche Kabinettől?

3 komment

Címkék: nyelvtanulás közbiztonság álrendőrök

A bejegyzés trackback címe:

https://karakan.blog.hu/api/trackback/id/tr13812301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feanor 2010.03.19. 01:55:57

Én azt nem értem hogy az ilyen helyekre, ahol gyakran szállnak rá a turistákra a Dieb-ek, miért nem lehet egy civil ruhás, térképpel szerencsétlenkedő rendőrt kiküldeni, hogy kiugrassza a nyulat a bokorból. Eh, mindegy, szerintem ez inkább a rendőrség szervezeti kultúráját minősíti.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.03.19. 11:33:45

@Feanor:
Nem a rendőrség szervezeti kultúrájával van baj. Nem ismered a magyar jogszabályokat, szervezeti szabályokat.

Jelenleg a rendőrségnek meg van tiltva, hogy csapdát állítson a bűnözőknek. Hogy miért, arra nincs logikus és elfogadható magyarázat.
süti beállítások módosítása